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Dwarf Fortress Braindump

2012-10-22 @ Software, dwarf, fortress

Die Welt

Generierung

  • World Size: Medium
  • History: Medium
  • Number of Civilizations: Medium
  • Maximum Number of Sites: Medium
  • Number of Beasts: Medium
  • Natural Savagery: Very Low
  • Mineral Occourrence: Everywhere

Finder Settings

Richtigen Platz finden um die Mission zu starten.

  • X Dimension: 4
  • Y Dimension: 4
  • Savagery: Low
  • Evil: N/A
  • Elevation: N/A
  • Temperature: Medium
  • Rain: N/A
  • Drainage: N/A
  • Flux Stone: Yes (Evtl nicht auf der Map vorhanden!)
  • Aquafier: No
  • River: Yes
  • Shallow Metal: Multiple
  • Deep Meta: Multiple
  • Soil: <Some
  • Clay: N/A

Embark!

First Steps

  • Eigenschaften der Zwerge verstehen
  • Fell Trees
  • Gather Plants

Digging

  • Flache Stelle suchen. Stair downwards
  • Genug Platz lassen außenrum
  • Eingang mindestens 3 Tiles breit für Händler!

Erste Räume

  • 1x 5x5 (Trade)
  • 1x 10x10 (Betten & Speiseraum)
  • 1x 20x20 (Workshop & Stockpiles)

Räume

  • Bedroom: Bed, Chest, Weapon Rack
  • Dining Room: Chair, Table, chest
  • Office: Table, Chair, cabinet
  • Tomb: Coffin, armor Stand

Fortifications

  • b-G Bridge
  • 2 tile wide channel
  • 1 upstairs leaving
  • b-C-F Fortification
  • Lever b-T-l in Dining room (mechanics required!)
  • Connect Lever with bridge

Labors

  • Labors != Jobs
  • Labors = Welche Jobs dürfen erledigt werden
  • Jobs = Welche Aufgabe wird gerade erledigt

Die “Hauler” Gruppe

oder auch Plebian genannt

  • Hauling
  • Health care -> Feed Patients
  • Health care -> Recovering Wounded
  • Other Jobs -> Cleaning